Category Archives: Agrément et crédits de DPC

Modules d’apprentissage sur la cornée
Août 29th, 2023

Modules d’apprentissage sur la cornée Ce programme de formation consiste en des modules d’apprentissage en ligne de la topographie et de la tomographie cornéennes utilisant un format basé sur des cas, dans le but d’améliorer les connaissances et l’aisance dans l’interprétation de l’imagerie cornéenne. Objectifs d’apprentissage Rôles de CanMEDS Il s’agit d’une activité accréditée MOC […]

How to Claim Section 3 Credits for Quality Improvement Activities?
Nov 19th, 2021

How do quality improvement activities relate to CPD offerings? A Fellow receives information about practice guidelines or an area of practice for any of the CanMEDS Roles/practice settings The Fellow could identify an area of their practice to evaluate and follow these guidelines to assess, identify, and measure areas for quality improvement using Practice Assessment […]

Guide essentiel sur l’amélioration de la qualité
Nov 17th, 2021

Élargir l’apprentissage la mise en œuvre de l’AQ S’alignant sur les appels à l’intégration de l’amélioration de la qualité et de l’apprentissage continu des médecins le Collège royal actualise son programme de MDC. Reposant sur de brèves étapes pratiques, cette stratégie renouvelée du programme de MDC vise à rendre le programme plus pertinent, davantage axé […]

Comment faire agréer votre activité de DPC
Juin 10th, 2021

À titre de fournisseur de DPC agréé par le Collège royal des médecins et chirurgiens du Canada (CRMCC), la SCO conçoit et accrédite des activités menant à des crédits de DPC en vertu de la Section 1 et de la Section 3 du Programme de maintien du certificat du CRMCC. De concert avec des organisations […]

Trousse d’agrément
Oct 5th, 2020

Access the resources to assist you with designing and delivering an Accredited CPD Activity. Templates Conflict of Interest Disclosure Form Conflict of Interest Disclosure Slide Activity Budget Sample Evaluation Sample Certificate of Attendance How to Develop Needs Assessment Strategy

Co-developed CPD Activity Resources
Oct 5th, 2020

Access these resources to assist you with designing and delivering a co-developed CPD Activity.

Tips for Including Interactivity in an Accredited Group Learning Activity
Juin 21st, 2020

Tips for Including Interactivity in an Accredited Group Learning Activity This four-page guidance document from the Royal College of Physicians and Surgeons of Canada includes a wide range of tips, tricks, and insights for including or increasing interactivity in group learning activities, as well as some related information for creating digital media. Additionally, the document […]

Idées pour l’enseignement des rôles CanMEDS Durant la COVID-19
Juin 18th, 2020

Les stagiaires (des programmes de la CPC et traditionnels) peuvent de bien des façonscontinuer de développer les compétences CanMEDS durant la pandémie. Beaucoup d’occasions découlent de la prestation des soins, d’autres peuvent servir à combler l’écartlorsque les préoccupations liées à la sécurité, les pénuries d’EPI, les règles de distanciationphysique, etc. compliquent les tâches cliniques habituelles. […]

Royal College of Physicians and Surgeons of Canada – Virtual Teaching Resources
Juin 12th, 2020

Virtual teaching resources In light of the clinical responses to COVID-19, many educators are making significant adjustments to clinical experiences and training opportunities for their residents. These changes include reductions in OR activity and in ambulatory clinic experiences as well as the cancellation of group learning activities like rounds, simulation sessions and other academic activities. […]